beruntung..orang yang.. beriman.. beramal soleh.. berpesan2 pada kebaikan.. berpesan2 pada kesabaran..

Sunday 15 May 2011

Aku, Kamu, Mereka dan Yang Lain..


Aku..dan kamu..
Kamu..dan mereka..
Mereka dan..yang lain..pada luarannya..
Ucapkan Cinta pada Dia..yang Maha penyayang..
Akan tetepi..sebenarnya
Aku..dan kamu..
Kamu..dan mereka..
Mereka dan..yang lain..
Melahirkan rasa kasih pada si dia..
Si dia yang bukan tentu takdir kita..

Aku..dan kamu..
Kamu..dan mereka..
Mereka dan..yang lain..pada luarannya..
Sujud siang dan malam..pada Allah yang Esa..
 Tapi..sebenarnya..
Aku..dan kamu..
Kamu..dan mereka..
Mereka dan yang lain..
Mengagungkan dunia..yang sementara..
Yang indah pada zahir sahaja..

Aku..dan kamu..
Kamu..dan mereka..
Mereka dan..yang lain..
Impikan jannah yang selamanya..
Kaya nikmat penuh seisinya..
Tapi, sebenarnya..
Aku..dan kamu..
Kamu..dan mereka..
Mereka dan..yang lain..
Takut pada miskin dunia..
Hilang wan dan harta..

Aku..dan kamu..
Kamu..dan mereka..
Mereka dan..yang lain..pada luarannya..
Takut pada neraka yang membakar..
Yang membaham setiap isi kulit..
Tapi..sebenarnya..
Aku..dan kamu..
Kamu..dan mereka..
Mereka dan..yang lain..
Suka akan kemaksiatan..
Siang dan malam tiada henti..

Adakah kita tergolong dalam WATAK..
AKU..
 KAMU..
 MEREKA.. dan
YANG LAIN..?
TEPUK DADA..TANYA IMAN..
BUKA MATA LIHAT SEKELILING..

No comments:

Post a Comment